"Història política de les flors 3: Azucenas Tigradas"
Una exposició de l'equip Jeleton a Halfhouse.
"-¡Oh Azucena Atigrada! - dijo Alicia, dirigiéndose a una que se cimbreaba graciosamente con el viento - ¡Cómo me gustaría que pudieses
hablar!
- Nosotras podemos hablar - dijo la Azucena Atigrada -, cuando hay alguien con quien vale la pena."
Lewis Carroll, Alicia en el país de las maravillas.
Història política de les flors és una sèrie d'intervencions en repertoris gràfics, textuals i musicals a les quals es renegocia i
repolititza el simbolisme floral. L'agència d'aquestes "flors de debò" feministes cuirs revolta l'ornament, la màgia, la passivitat, la
fragància, la sexualitat, i l'extravagància. És la continuació d'un dels primers treballs de l'Equip Jeleton, intitul·lat "Las lilas de
Jeleton, i s'ha presentat en dues ocasions a la galeria La Taller, a Bilbao ("Loreen historia politikoa: Cuando las lilas se volvieron
violetas", "Loreen historia politikoa 2: Floripondio"), i a la Fondation Kadist (com a part de l'exposició "Canibalia" curada per Julia
Morandeira).
En aquest tercer capítol les Azucenas Tigradas remeten als quinze anys de les integrants de l'equip, des de la pràctica de
l'autobiografia com a espai travessat per inquietuds sentimentals, sexuals, polítiques.
El procés de creació dels dibuixos i texts que presentem ara s'ha produït en paral·lel a una residència a l'institut Josep Comas i
Solà, on hem proposat a les estudiants ubicar-nos en un lloc comú que té a veure amb l'art i la pròpia biografia com a espai
polític. Alguns dels intercanvis així produïts es revelen en aquesta producció. (Projecte produït amb la col·laboració de "En
residència"; ICUB, Consorci d'Educació de Barcelona, Fundació Joan Miró, Institut Josep Comas i Solà; i la col·laboració de L'estruch
Sabadell on Gelen Alcántara és artista resident)
Jeleton són María Ángeles Alcántara Sánchez (Múrcia, 1975) i Jesús Arpal Moya, (Barakaldo, 1972). Formen equip des de
1999. Han presentat la seva pràctica en diverses exposicions, tallers i projectes documentals i de recerca (Halfhouse, Barcelona
2016; MACBA, Barcelona, 2016; La Taller, Bilbao, 2015; Fondation Kadist, Paris, 2015; Museu del Chopo, Mèxic, 2015; La Taller,
Bilbao, 2014; AlhondigaBilbao, Bilbao, 2014; Bulegoa z/b, Bilbao, 2013; Arteleku, Donostia, 2013; ZarataFest 2013, Bilbao;
Ladyfest Madrid 2013, Madrid; DAFO, Lleida, 2013; consonni, Bilbao, 2012; CA2M, Móstoles, 2012; ENPAP, Bilbao, 2012;
Projecto Rampa, Madrid, 2012; Sametitled, Berlín, 2012; General Public, Berlín, 2012; Arizko Dorretxea, Basauri, 2011; TEXT,
Barcelona, 2011; Manifesta 8, Murcia, 2010; Casa Vecina, Ciutat de Mèxic, 2010; Espacio Abisal, Bilbao, 2008, entre d’altres).
Una exposició de l'equip Jeleton a Halfhouse.
"-¡Oh Azucena Atigrada! - dijo Alicia, dirigiéndose a una que se cimbreaba graciosamente con el viento - ¡Cómo me gustaría que pudieses
hablar!
- Nosotras podemos hablar - dijo la Azucena Atigrada -, cuando hay alguien con quien vale la pena."
Lewis Carroll, Alicia en el país de las maravillas.
Història política de les flors és una sèrie d'intervencions en repertoris gràfics, textuals i musicals a les quals es renegocia i
repolititza el simbolisme floral. L'agència d'aquestes "flors de debò" feministes cuirs revolta l'ornament, la màgia, la passivitat, la
fragància, la sexualitat, i l'extravagància. És la continuació d'un dels primers treballs de l'Equip Jeleton, intitul·lat "Las lilas de
Jeleton, i s'ha presentat en dues ocasions a la galeria La Taller, a Bilbao ("Loreen historia politikoa: Cuando las lilas se volvieron
violetas", "Loreen historia politikoa 2: Floripondio"), i a la Fondation Kadist (com a part de l'exposició "Canibalia" curada per Julia
Morandeira).
En aquest tercer capítol les Azucenas Tigradas remeten als quinze anys de les integrants de l'equip, des de la pràctica de
l'autobiografia com a espai travessat per inquietuds sentimentals, sexuals, polítiques.
El procés de creació dels dibuixos i texts que presentem ara s'ha produït en paral·lel a una residència a l'institut Josep Comas i
Solà, on hem proposat a les estudiants ubicar-nos en un lloc comú que té a veure amb l'art i la pròpia biografia com a espai
polític. Alguns dels intercanvis així produïts es revelen en aquesta producció. (Projecte produït amb la col·laboració de "En
residència"; ICUB, Consorci d'Educació de Barcelona, Fundació Joan Miró, Institut Josep Comas i Solà; i la col·laboració de L'estruch
Sabadell on Gelen Alcántara és artista resident)
Jeleton són María Ángeles Alcántara Sánchez (Múrcia, 1975) i Jesús Arpal Moya, (Barakaldo, 1972). Formen equip des de
1999. Han presentat la seva pràctica en diverses exposicions, tallers i projectes documentals i de recerca (Halfhouse, Barcelona
2016; MACBA, Barcelona, 2016; La Taller, Bilbao, 2015; Fondation Kadist, Paris, 2015; Museu del Chopo, Mèxic, 2015; La Taller,
Bilbao, 2014; AlhondigaBilbao, Bilbao, 2014; Bulegoa z/b, Bilbao, 2013; Arteleku, Donostia, 2013; ZarataFest 2013, Bilbao;
Ladyfest Madrid 2013, Madrid; DAFO, Lleida, 2013; consonni, Bilbao, 2012; CA2M, Móstoles, 2012; ENPAP, Bilbao, 2012;
Projecto Rampa, Madrid, 2012; Sametitled, Berlín, 2012; General Public, Berlín, 2012; Arizko Dorretxea, Basauri, 2011; TEXT,
Barcelona, 2011; Manifesta 8, Murcia, 2010; Casa Vecina, Ciutat de Mèxic, 2010; Espacio Abisal, Bilbao, 2008, entre d’altres).